Nadya. Dikuasakan oleh Blogger.
RSS

Tinggal kan Jejak mu

saya sayang ayah saya banyak-banyak

1st saya nk bagitau korang semua!! saya sayang ayah saya!! sebab apa saya sayang ayah? sebab ayah dah banyak susah payah untuk menjaga kebajikan saya selepas arwah my mum pergi. hehehehe..Aku sampai didesa tercinta pada pagi 18hb Mac akhirnya perjalananku yang penat itu sudah berakhir. Scoot aku tiba di tanah air pada 20hb Mac ada berita buruk sangat pasal my scoot tu. Cover depan pecah, cover meter, kedua-dua side mirow dan plat hadapan. For sure dalam RM350 duit aku akan habis untuk gantikan apa yang rosak. Memang malang untuk aku sebab scoot aku hancur. So berbalik kepada cerita aku ni pada 21hb Mac aku dan ayah telah memulakan perjalanan ke Thailand sebab aku pergi adalah untuk menemani ayah melawat sepupunya disana. Aku kesana selama 10hari dalam masa 10hari tu berat badan aku naik 6KG!! Arghhhh!! Tensen weiii!! Mendadak naik berat aku ni sebab aku kat sana dijamu dengan makanan Thailand perrghhhh!! Menagis beb sebab pedas makanan kat sana tapi walaupun pedas tapi best.

Masa ni kami stop kat stesen kereta api di sungai Ko lok.baru lepas sarapan

Aku nyer borang masuk Thailand. Ngggeee

 Okey here we go!! Hari pertama aku dibawa ke Bandar Yala iaitu memakan masa selama 20minit dari Kampung Tok Adi (nama kampung ayah Su <--- pangilan sepupu ayah) mereka membawa aku ke restoran Hasanah, memang best weii!! Selera aku ni memang kena dengan menu disini sangat best!! Lepas tu aku meminta sepupu aku membeli perut lembu yang mempunyai nasi didalam nya..malam tu aku tidur dengan nyeyak sekali sebab perut da penuh la katakan. pada pagi keesokan nya aku telah dibagitahu ayah yang kami akan bertolak ke Krabi pukul 9am..tak sangka pun dapat pergi Krabi tau maklum lah sebelum ni aku just tengok dalam Rasa halal orein je yang pengacara nya nama Farah AF2.

nilah yang aku maksud kan. (pic ni aku copyright tanpa kebenaran)

ni salah satu pic makanan yang aku makan kat Hasanah Restoren .

aku lupa nama nye..nnt aku update kan nama menu ni dalam bahasa Thailand

pun sama.. aku lupa nama nye...nnt aku update kan nama menu ni dalam bahasa Thailand

sama jugak .. aku lupa nama nye...nnt aku update kan nama menu ni dalam bahasa Thailand....

 perjalanan dari Yala ke Krabi memakan masa selama 8jam. macam perjalanan dari Besut ke KL Lumpor. dalam perjalanan tu aku tak mensia-sia kan perjalanan ku tu apa yang menarik perhatian ku pastu aku snap.ayah pulak mengambil kesempatan untuk berehat..ayah just tidur dan tidur je di sebelah aku. dalam perjalanan tu radio tak di on kan sebab aku tak paham sepatah haram.aku hiburkan hati aku ni dengan lagu2 dalam my BB. owh ye lupa nak bagi tahu aku kat sana beli sim kad untuk aku berhubung dengan Kawan2 tersayang kat Malaysia.Nggeeeee... semasa dalam perjalanan tu sepupu aku stop sebanyak 3 kali kat R&R kat sana makanan murah dan halal yang paling best highway kat sana tak de tol, sebab apa tak de tol? sebab kerajaan Thailand sayangkan Rakyat dia, tak macam kerajaan Malaysia kan? dah macam lintah darat je. (hahaha) opsss terlebih sudah..

masa ni kami stop di daerah Trang. lagi 3 jam mahu sampai ke Krabi!!

     Okey tepat pukul 5.20pm kami selamat sampai di Pantai Krabi dan ketibaan kami disambut mesra oleh anak kepada sepupu ayah iaitu Abang Zul. Abang Zul dah book bilik untuk kami semua. 2 bilik berharga 1100 Bath untuk satu malam A.K.A RM110..petang tu aku diajak oleh isteri abang Zul untuk melihat Nat (Market) kat area pantai Krabi. banyak makanan yang aku cuba pada petang tu. Suki Basah (Mee cina + sup pedas), Kuih Pelita + ubi keladi, Kuih sagu dan Rojak buah. lepas makan aku diajak ke Club Sofa dimana abang Zul n the band ada show, so aku di ajak ke club dengan imej islam aku tak berubah. bayang kan aku masuk club dengan bertudung dan menutup aurat. tak usah dikatakan lagi semua yang melihat aku malam tu dengan penuh hairan..ye lah imej islam yang aku bawak tu tak kena pada tempat.. ngeee aku wat boduss jer lantak lah janji aku tahu jadi diri aku dengan imej aku yang macam ni. janji aku tak mabuk arak!! hahaha.. malam tu aku melayan lagu yang aku tak faham sepatah haram ngee..abang Zul punya band boy sangat shumel n encem tau.
My Ayah At Krabi!!! (hero yang ensem!!)

Pantai Krabi yang cantik lagi indah
 (tapi still x boleh lawan my island la kan)

masa ni aku follow isteri kepada abang Zul pergi beli makanan untuk dinner

Mee suki yang pedas lagi enak.. wallah!! sedap wooo!!!

kuih Pelita yang diletak ubi diatas nya

 Jeli kelapo!! memey sedak wei!! aku bahang hampir 1 bijik buoh nyior!!
 hahahaahaha

Sofa Club...dimana aku telah melepak

aku bersama The Lemoned band!! 
(lupa nak bagitahu nama band ni The Lemoned) 




to be continued...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Budaks Comey

Pengunjung Bertuah